Zoek
Sluit dit zoekvak.

“We hebben minimaal 1 keer per maand een meeting waarbij we aandacht besteden aan de kwaliteitsaspecten”

Kwaliteitsmedewerker Mark

“We hebben minimaal 1 keer per maand een meeting

waarbij we aandacht besteden aan de kwaliteitsaspecten”
Mark Veldscholte is samen met zijn collega al vanaf het begin als externe kwaliteitsmedewerker bij Qima Zorg betrokken. Mark: “Wij zijn zorgstrategen en begeleiden Qima Zorg op het gebied van kwaliteitsmanagement. We hebben minimaal 1 keer per maand een meeting waarbij we vooral aandacht besteden aan de kwaliteitsaspecten. Denk aan zaken als het beleidsplan, risicomanagement, dossiervorming en externe audits. De begeleiders van Qima Zorg dragen de organisatie. Wij bewaken de voortgang van het kwaliteitsproces.”

“Het is belangrijk dat je aantoonbaar maakt dat je continu verbetert”
“Er moet bijvoorbeeld jaarlijks een leveranciersbeoordeling worden opgesteld en een cliënttevredenheidsonderzoek worden gehouden. Dat neem je mee in de kwaliteitscyclus. De mensen bij Qima Zorg kunnen dat zelf oppakken of uitbesteden. Wij zijn ervoor dat de organisatie continu blijft verbeteren. Het is belangrijk dat je aantoonbaar maakt dat je continu verbetert. Dat moet je niet alleen inzichtelijk maken voor jezelf, maar ook voor externe partijen. Mijn collega is vooral betrokken bij het kwaliteitsproject. Ik ben sparringpartner op het gebied van kwaliteit en organisatieontwikkeling. Ook spar ik een keer per kwartaal met Qima Zorg op het gebied van strategie. Waar wil je naar toe? Waar loop je tegenaan? En wat zijn dan slimme stappen om te zetten? Dat kan op personeelsvlak zijn, dat kan organisatieadvies zijn. Maar dat kan bijvoorbeeld ook gaan over het behouden of mogelijk uitbreiden van contacten met de gemeente”, aldus de kwaliteitsmedewerker.     

“Qima Zorg is de professional die naast de cliënt staat”     
Mark: “De mensen bij Qima Zorg zijn gedreven en handelen vanuit passie en visie. Dat maakt het een feestje om met hen te sparren. Ze hebben de kennis en kunde in huis om de cliënt te begeleiden. Ze hebben empathisch vermogen en verplaatsen zich echt in de cliënt. Qima Zorg is de navigatie voor de cliënt. De ambulant begeleiders en orthopedagogen zijn het kompas, maar maken de cliënten ervan bewust dat zij zelf de keuzes moeten maken. Ze geloven in de cliënten. Ze veroordelen iemand niet op wat hij of zij gedaan heeft. Ze kijken naar de mens en naar de toekomst. Het is een jonge en flexibele club. Cliënten kunnen bij Qima op kantoor afspreken, maar ook bij hen thuis of op een willekeurige locatie. Als cliënten in de penarie zitten kunnen ze ook ’s avonds of in het weekend bellen. Veel zorginstellingen zeggen dat de cliënt centraal staat. Qima Zorg maakt dat waar. Ze zijn er echt voor hun cliënten. Qima Zorg is de professional die naast de cliënt staat.”